Sider

fredag 19. mars 2010

Steg for steg maskeringsteknikk

Her kommer et lite lynkurs i maskeringsteknikk. Jeg velger å gjøre det veldig enkelt sånn at det er lett og forstå også.
Dette trenger du:
Saks, stempler, stempelpute, akrylkloss, post- it lapper.

Her har jeg stemplet med ett av stemplene fra Congratulations Sett 1.



Stemple det motivet du vil ha fremst aller først. Stemple også et trykk på en post it lapp og klipp ut. Du trenger ikke klippe ut hele trykket på post it lappen. Bare den delen av trykket som du vil at det nye stemplet skal ligge delvis bak. Slik som på bildet over.



Monter det utklipte post it motivet.


Stemple så stempel nummer 2 der du ønsker det.




Her kan du se at gjerdet har kommet delvis bak bamsetrykket.


Jeg vil forlenge gjerdet litt så jeg maskerer gjerdet jeg allerede har trykket.

Og her maskerer jeg det gjerdet jeg forlenget...

...Og sånn blir det seende ut til slutt! Her har jeg da maskert tre ganger.
Først bamsen, så gjeret, så gjerdet en gang til.

Ved å stemple gjerdet først og maskere dette, kan du få bamsen til å stå bak gjerdet.

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for en veldig bra steg for steg, nå tror jeg endelig at jeg skjønner maskering!
    Ha en fin helg:-)
    Klem Guro

    SvarSlett
  2. Kjempe tusen takk for trinn for trinn og det var var nyttig og lærerikt,så det skal jeg prøve meg på en dag.

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  3. Tusen takk for flott bildeserie Anne Karin. Kjempefint forklart!

    SvarSlett