Sider

lørdag 5. mars 2011

Tutorial på "Hjerteboks"

Hei! I dag skal jeg vise dere hvordan dere lager denne hjerteboksa. Denne fremgangsmåten bruker jeg også når jeg lager andre esker som f.eks. denne som jeg viste frem før denne uka. For å lage denne trenger du Nellie Snellen sine multi Frame dies, hearts, eller andre dies som du bruker.
Den ene esken skal være litt mindre enn den andre fordi de skal passe inni hverandre, så da bruker jeg innsida av ene diesen, tegner rundt og klipper ut.
Disse uttrykkene trenger du: to store hjerter og to mindre hjerter. På de to mindre må den ene være littegranne mindre enn den andre. (ca. 0,5 cm)
Så trenger du to kartongbiter. Disse må være store nok til å komme rundt eska di (dette blir lengden). Bredden på boksa bestemmer du. Til større bredde, jo høyre boks får du.
Ta de to bitene og preg de på 1,5 cm.
Klipp på skrått bortover på begge bitene.
Før du snur og klipper andre veien.
Om du ser at boksa blir for høy har du nå muligheten til å kutte vekk litt.
Ta teip rundt på ene sida av hjertet. Bør være sterk teip.
Ta av teipen og før kartong-remsa di langs kanten. Lim fast underveis.
Slik vil den se ut når du er ferdig.
En enklere måte å gjøre dette på er å starte med å prege midten av kartongen. Brett og start oppe i midten av hjertet. Da er det enklere å få en fin og bein kant langs heile remsa.
Fullfør begge eskene.
Så tar du de to store hjertene dine og limer de fast. En på bunnen og en på toppen. Jeg har svertet mine kanter med Walnut Stain.
Slik ser den ut når du tar den i fra hverandre.
Så er det bare å sette i gang å pynte :-) Kos deg! Under ser du et bilde av min eske, ferdig pyntet!
- Henrikke

6 kommentarer:

  1. nydelig eske . tusen takk for flott veiledning :)

    SvarSlett
  2. Nydelig ♥ Tusen takk for den flotte bruksanvisningen :) Jeg syntes aldri jeg får til å sverte noe fint. Kanskje du kunne gi meg noen tips?

    Ha en herlig helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Flott frmganskmåte og nydelig eske du ahr laget

    SvarSlett
  4. Sikke en Skøn hjerteæske! Så Sød er den! Jeg MÅ bestemt have fat i de hjertedies :o). Tak for Tutorial. Rigtig god weekend.

    SvarSlett
  5. Denne var utrolig flott - og en veldig grei bruksanvisning du har laget:-) Denne skal jeg prøve å lage!

    SvarSlett
  6. kjempe fin eske, må bare kjøpe denne lekre hjertediesen nå :D

    SvarSlett